Social media
Een nieuwe stroming die in zijn populariteit zijn weerga niet kent, social media. Alleen Facebook heeft in Nederland al meer dan acht miljoen gebruikers! Op deze social media kunnen mensen, via internet hun contacten onderhouden en afbeeldingen, video's en berichten met elkaar delen. Ook je favoriete merken zijn aanwezig op social media, ook hier kun je je slag uit slaan! Door middel van social media kun je besparen op je uitgaven, hieronder wordt verteld hoe het werkt.
Altijd op de hoogte blijven
Door een bedrijf toe te voegen aan je profiel door middel van een like, vriendschapsverzoek of follow krijg je de berichten van het bedrijf te zien. Op social media doen zij acties en promoten zij nieuwe producten, hier wordt vaak ook korting gegeven. Door ze te volgen heb zie je alle actuele kortingsacties direct voorbij komen en kun je profiteren van acties die anders aan je voorbij waren gegaan. Het kan je dan ook veel geld schelen als je deze goed in de gaten houdt.
Direct in contact
Een ander belangrijk voordeel is dat je direct in contact staat met het bedrijf, je kunt wanneer nodig dus gemakkelijk vragen stellen. Ook wordt social media veel gebruikt om klachten te uiten of verklaringen te vragen op bepaalde situaties. U kunt het natuurlijk ook gebruiken om uw genoegen óf ongenoegen over een bedrijf te uiten. Deze uitingen worden dan openbaar, zodat iedereen ze kan zien en er kennis van kan nemen. Dat kan u ook voordelen opleveren.
Klanten ervaringen
Wanneer andere klanten hun genoegen of ongenoegen over een bedrijf uiten op social media kunt u deze gemakkelijk op zoeken. U kunt dan voorafgaand aan uw aankoop een beeld vormen van het bedrijf waar u de diensten van in overweging neemt. U gaat dus goed bedacht op pad en weet met wie u in zee gaat. Het bekijken van klantervaringen is een populaire trend bij het online shoppen. Een positieve reputatie op het internet kan veel andere potentiële klanten over de streep trekken om ook aankopen te doen!